Wojciech S. Wocław

Opis mówcy w formacie PDF

Pobierz

Sprawdź dostępność i zarezerwuj

Kontakt

Wojciech S. Wocław

Lubiany i ceniony specjalista od savoir-vivre’u, etykiety w biznesie i dress code’u. Autor książek „Savoir-vivre, czyli jak ułatwić sobie życie“ oraz „Etykieta w biznesie, czyli jak ułatwić sobie życie w pracy“. Na swoim kanale na Youtubie publikuje filmowe poradniki na te tematy, a także prowadzi transmisje na żywo, w czasie których odpowiada na pytania widzów. Założyciel platformy ze szkoleniami online OBYCIE.PL. Prowadzi szkolenia dla polskich i międzynarodowych firm, konsultacje indywidualne oraz zajęcia na uczelniach wyższych. Karierę zawodową zaczął od pracy konferansjera. Do tej pory wystąpił w 10 krajach na 4 kontynentach. W 2017 roku jego nazwisko pojawiło się w rankingu Najlepsi prowadzący eventy magazynu Press. Jest częstym gościem popularnych programów telewizyjnych i radiowych. 

Savoir-vivre, etykietę w biznesie i dress code dałoby się zamknąć w jednym słowie „obycie“, które oznacza umiejętność odpowiedniego zachowania się w różnych sytuacjach. Odpowiedniego, czyli uwzględniającego ich uczestników, czas, miejsce, okazję. Z jednej strony asertywnego i empatycznego, z drugiej – eleganckiego, dojrzałego, profesjonalnego. — wyjaśnia Wojciech S. Wocław.

Zakres tematyczny wykładów:

Jak budować profesjonalną markę osobistą w życiu zawodowym?

Must have dla każdego profesjonalisty. Powerspeech o najważniejszych zasadach budowania profesjonalnej marki osobistej i profesjonalnego wizerunku w biznesie. O tym, jak dbać o dobre relacje z szefem, klientem, kolegą z działu, jak rozumieć hierarchię w czasach demokracji, czy płeć ma znaczenie w pracy, o zasadach netykiety (mail, telefon, komunikacja), powitania i podawania ręki, metodach przedstawianie siebie i innych, wymianie wizytówek, przechodzeniu na ty i stroju do pracy. Przynosi odpowiedzi na pytania, które pojawiają się w życiu każdego profesjonalisty.

Savoir-vivre przy stole

Ten powerspeech rozwiewa wszelkie wątpliwości, jakie mogły się kiedykolwiek zrodzić podczas wizyty w restauracji, przy szwedzkim stole, na eleganckim przyjęciu, business lunchu czy na randkowej kolacji. Wojciech S. Wocław omawia takie zagadnienia, jak: nakrycie stołu, kolejność podawania dań i alkoholi, wizyty w kawiarni i restauracji, używanie serwety, sposób wznoszenia toastów, trudne dania, zasady podawania wina, zachowanie przy szwedzkim stole czy płacenie rachunku.

O prawdziwych przyjemnościach stołu

Jak ze smakiem smakować rzeczy smacznych i smakowitych? O kawie, herbacie i porcelanie. O serach. O takich przysmakach, jak homary, ostrygi, ślimaki i kawior. O alkoholach, zasadach ich picia i doboru do potraw oraz momentów przyjęć: o winie, szampanie, brandy, koniaku, whisky, rumie, aperitifach i digestifach, dżinach i innych. O klasycznych drinkach i sposobach ich serwowania. W końcu o cygarach.

Jak się ubrać do pracy?

Pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz. Czy warto ryzykować i zepsuć je niewłaściwym strojem? Powerspeech o tym, jak ubierać się do pracy i na spotkania z klientami. Wojciech S. Wocław wyjaśnia, co warto komunikować naszym ubraniem, a czego lepiej nim nie sugerować? Dlaczego zasady dress code’u to duże ułatwienie dla każdego profesjonalisty? Jak umiejętnie dostosowywać strój do okazji, oswoić własną szafę i poświęcać na ubieranie się parę minut?

Jak się ubrać na każdą okazję?

Ten powerspeech przynosi bardzo przydatne wskazówki na temat tego, jak podchodzić do kwestii stroju w codziennym życiu. Z punktu widzenia savoir-vivre’u właściwy strój to taki, który jest dopasowany do okazji. Nie musi być modny ani oryginalny. Wojciech S. Wocław omawia szereg różnych sytuacji i wyjaśnia, jaki strój do nich wybrać, aby wyglądać stosownie, elegancko i zrobić na innych jak najlepsze wrażenie.

Savoir-vivre wobec osób LGBT+

Powerspeech o tym, jak swobodnie i z szacunkiem budować relacje z osobami o odmiennej orientacji i tożsamości seksualnej w życiu prywatnym i w pracy. Wyjaśnia kwestie podstawowe: takie jak to, co oznaczają skrótowce LGBT, LGBT+ i LGBTQIA czy czym różni się orientacja seksualna od tożsamości płciowej? Opowiada między innymi o tym, jakie słowa i określenia wykluczają, a jakie włączają do wspólnoty, jak rozmawiać, kiedy dopiero budujemy relacje z nowo poznaną osobą, czy i jak żartować oraz jak się zachować, kiedy, będąc osobą heteroseksualną, jest się podrywanym/podrywaną przez osobę o odmiennej orientacji.

Savoir-vivre wobec osób z niepełnosprawnościami

Jakich słów używać, a jakie wykreślić ze swojego słownika? Czy wypada pożegnać się z osobą niewidomą zwrotem „do widzenia“? Jak pomagać osobie korzystającej z wózka? Czy otwieranie drzwi osobom poruszającym się przy użyciu kul łokciowych to zawsze dobry pomysł? Jak przedstawić się osobie niewidomej? Jak rozmawiać z osobą niedosłyszącą? Jak przywitać się z osobą po amputacji? To tylko część pytań, na które odpowiada ten powerspeech.

Co wkurza kobiety i czego nie mają na myśli mężczyźni? Damsko-męski savoir-vivre

Powerspeech zarówno dla panów, jak i dla pań. Przede wszystkim pokazuje, jak odczytywać własne zachowania z życzliwością i dzięki temu budować lepsze, bardziej pogłębione relacje. Odpowiada na pytania, skąd się biorą takie zachowania i gesty, jak ustępowanie pierwszeństwa czy zasady dress code’u i co tak naprawdę wyrażają. Wojciech S. Wocław omawia zasady dla pań oraz dla panów i przekonuje, że niektóre z nich wciąż warto zachować, a inne – z całą mocą odrzucić. Nasz mówca przede wszystkim jednak pokazuje, że savoir-vivre i etykieta, tak jak kiedyś, wciąż ułatwiają współżycie i są łatwym sposobem na okazywanie wzajemnego szacunku.

Polska 2020. Savoir-vivre międzypokoleniowy

Co we wzajemnych relacjach w domu daje poczucie bezpieczeństwa babci i dziadkowi? Jak się z nimi dogadać? Co u pracownika doceni szef 40+? Jakie zachowania będą dla klienta w tym wieku świadectwem profesjonalizmu? Powerspeech przede wszystkim dla osób do 35 roku życia. Wykład przede wszystkim dla pokolenia C, czyli „connect, communicate, change” (określanego również jako Z). Generacja Y, czyli millenialsów również skorzysta… Powerspeech, który pomaga odnajdywać podobieństwa, pokonywać dystans, budować wspólnotę i dobre relacje.

Czym różnią się kultury, czyli na co zwrócić uwagę, gdy pracuje się w środowisku międzynarodowym?

Współpraca z przedstawicielami innych kultur to dla wielu profesjonalistów jedno z najcenniejszych doświadczeń zawodowych. Bywa jednak źródłem nieporozumień i konfliktów. Zdarza się, że odczytujemy pewne zachowania jako obraźliwe, gdy tymczasem te wynikają po prostu z różnic kulturowych. W tym powerspeechu Wojciech S. Wocław opowiada o tym, na jakich obszarach rozgrywają się różnice międzykulturowe. Wiedza na ten temat pomaga lepiej przygotować się do kontaktów z przedstawicielami innych kultur, ułatwia codzienne funkcjonowanie w międzynarodowym środowisku i pozwala zbudować lepsze relacje z osobami z innych kręgów kulturowych. 

Istnieje możliwość dostosowania powerspeecha do specyfiki wybranych krajów/kultur, z którymi współpracuje Państwa firma. Szczegóły ustalamy indywidualnie.

Jak wyznaczać granice i nie przekraczać granic innych w biznesie?

Powerspeech o tym, jakie zachowania i wzajemne interakcje najczęściej doprowadzają do trudnych sytuacji i konfliktów. Wojciech S. Wocław pokazuje, które zasady savoir-vivre’u i etykiety w biznesie pozwalają uniknąć takich scenariuszy, a przy okazji pomagają budować profesjonalny wizerunek i opinię świetnego pracownika, współpracownika, klienta i partnera w biznesie. Jak udowadnia nasz mówca, grzeczność to najlepsza taktyka wyznaczania granic. Rozmawiałem kiedyś ze znajomymi o naszych relacjach z klientami. Nierzadko pracujemy dla tych samych firm. Nagle okazało się, że mamy zupełnie inne doświadczenia z tymi samymi osobami. Ja – świetne, moi znajomi – najwyżej przyzwoite. Mój kolega podsumował naszą rozmowę z pewną rezygnacją: „No tak, ale ty i ten savoir-vivre…“. Po co ta rezygnacja, skoro zasady savoir-vivre’u i etykiety w biznesie tak łatwo wcielić w życie? – podsumowuje Wocław.

Jak przestrzegać zasad savoir-vivre’u i pozostać sobą?

„Zasady savoir-vivre’u to usztywniający kołnierz, który nie pozwala być sobą…“. Wojciech S. Wocław określa to przekonanie jako jeden z największych mitów narosłych wokół savoir-vivre’u. Nasz mówca wyjaśnia: Zanim zacznie się być sobą, co często przybiera dziś postać egoizmu, warto wysłać innym sygnał, że potrafi się również myśleć w kategoriach „my“. Druga strona naszej komunikacji też chce się czuć ważna, też chce być sobą. Musi więc dostać komunikat, że ma do tego prawo. Postępowanie w zgodzie z zasadami savoir-vivre’u i etykiety w biznesie pozwala zdobywać wzajemne zaufanie, wyraża szacunek do siebie, do własnych granic. Ten powerspeech w ciekawy sposób pokazuje, że zasady savoir-vivre’u i etykiety w biznesie to tak naprawdę psychologiczne wskazówki i podpowiedzi, jak budować dobre relacje z innymi ludźmi.

Jak dać się polubić?

Powerspeech o tym, jak dać się polubić bez rezygnacji z bycia sobą. Przynosi odpowiedź na pytanie, które z naszych zachowań cenimy u siebie nawzajem, a które sprawiają, że się nawzajem unikamy? Nasze czasy przyniosły ogromny rozwój psychologii i wiedzy o człowieku. Kiedyś pisano listy, dziś wysyłamy maile. Serce wciąż jednak bije nam po lewej stronie, wciąż wchodzimy ze sobą w relacje i związki, pracujemy razem, robimy ze sobą interesy. Nie od dziś wiadomo, jak skutecznie zyskać sympatię innych. Savoir-vivre i etykieta w biznesie to kopalnia wskazówek, jak to zrobić.

Sprawdź dostępność i zarezerwuj

Kontakt

Opis mówcy w formacie PDF

Pobierz

Wykłady o podobnej tematyce