Wojciech S. Wocław

Opis mówcy w formacie PDF

Pobierz

Sprawdź dostępność i zarezerwuj

Kontakt

Wojciech S. Wocław

Popularyzator savoir-vivre’u, etykiety w biznesie i dress code’u. Kieruje Polską Szkołą Etykiety. Prowadzi szkolenia dla biznesu i wykłady na Uniwersytecie Jagiellońskim. Jest autorem książek Savoir-vivre, czyli jak ułatwić sobie życie (2016) oraz Etykieta w biznesie, czyli jak ułatwić sobie życie w pracy (2018). Na swoim kanale na youtubie publikuje filmowe poradniki o dobrych manierach. Jest częstym gościem popularnych programów radiowych i telewizyjnych.

Jeden z najbardziej doświadczonych polskich konferansjerów. Występował w 10 krajach na 4 kontynentach. W 2017 roku jego nazwisko pojawiło się w rankingu Najlepsi prowadzący eventy magazynu Press. Poprowadził setki wydarzeń kulturalnych i komercyjnych w Polsce, a koncerty muzyki klasycznej zapowiadał w Armenii, Gruzji, Kazachstanie, Izraelu, Turcji, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Australii i Nowej Zelandii. Jest jedynym konferansjerem z Polski, który występował w Sydney Opera House. Australijski portal CityNews.com.au nazwał go artystą słowa mówionego.

Do tej pory pracował m.in. dla takich firm jak : Philip Morris, LPP, Oknoplast, BNP Paribas, PKO BP, Triumph, Jeronimo Martins, Media Markt, CEZ, Henkel, Danone, Górażdże, Carefleet czy Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

Zakres tematyczny wykładów:

Jak zrobić dobre wrażenie na biznesowych partnerach?
Jak tworzyć i utrzymywać dobre relacje pełne życzliwości, zaufania oraz wzajemnej sympatii?
Jak stosować zasady etykiety i savoir vivre’u w codziennych kontaktach?
Jakie są najczęściej popełniane błędy w budowaniu wizerunku i jak ich uniknąć?

O tym (i nie tylko) opowiadają wykłady Wojciech S. Wocława, który udowadnia, że savoir-vivre to nie relikt przeszłości, tylko efektywna strategia na codzienne życie, zarówno zawodowe, jak i prywatne. „Współcześnie dużo czasu poświęcamy na rozwiązywanie konfliktów czy znajdywanie pomysłów na to, jak wybrnąć z trudnej sytuacji. Postępowanie z zgodzie z zasadami savoir-vivre’u to tymczasem bardzo elegancka prewencja. Co więcej, ich znajomość pozwala ćwiczyć empatię i zachować zimną krew w każdej sytuacji“ – tłumaczy nasz prelegent.

  • Jak nie być pospinanym w pracy, czyli etykieta w biznesie na co dzień
    • jak oddzielić życie prywatne od życia zawodowego
    • recepta na dobre relacje z szefem, klientem, kolegą z działu
    • jak rozumieć hierarchię w czasach demokracji
    • czy płeć ma znaczenie w pracy?
    • dlaczego „witanie“ w mailach robi z nas roboty
    • zasady netykiety (mail, telefon, komunikacja)
    • dlaczego ludzie łagodni zachodzą dalej niż wilczki z Wallstreet
    • powitania i podawanie ręki
    • przedstawianie siebie i innych
    • wizytówka
    • per pan i na ty

  • Jak dopieścić szefa i klienta, czyli savoir-vivre na służbowym spotkaniu
    • nawiązywanie relacji i umawianie się na spotkanie
    • jak być gościem, a jak gospodarzem
    • komu warto ustąpić pierwszeństwa
    • jak się ubrać
    • powitanie
    • przedstawianie siebie i innych
    • small talk i prowadzenie rozmowy
    • wymiana wizytówek
    • per pan czy na ty?
    • prowadzenie spotkania w firmie klienta, kawiarni lub restauracji
    • zakończenie spotkania

  • Jak nie dać ciała na firmowej kolacji, czyli savoir-vivre przy stole
    • nakrycie podczas eleganckiego przyjęcia
    • jaki sztuciec i jaki talerz do jakiego dania
    • w jakiej kolejności jeść poszczególne dania
    • wino, alkohole towarzyszące jedzeniu i kieliszki
    • co, za ile zamówić i jak rozmawiać z kelnerem
    • serweta
    • wznoszenie toastu
    • trudne dania i trudne nazwy dań
    • jak sobie poradzić przy szwedzkim stole
    • rachunek

  • Czego nasze ubranie w pracy nie powinno o nas zdradzać, czyli o zasadach dress code’u
    • mity na temat dress code’u
    • jak dziś rozumieć zasady dress code
    • znaczenie odpowiedniego stroju w pracy (profesjonalizm, szacunek)
    • podział strojów
    • jak dostosować strój do okazji
    • jak oswoić własną szafę i ubierać się w 3 minuty

  • Międzynarodowe towarzystwo, czyli o różnicach kulturowych z perspektywy savoir-vivre’u
    • kosmopolita a „ubogi krewny świata”
    • jak być światowcem będąc z konkretnego „skądś“
    • jak nie zmieniać innych i siebie, i jednocześnie budować relacje oparte na szacunku
    • jakich sfer dotyczą różnice kulturowe
    • jak się przygotować do kontaktu i współpracy z przedstawicielami innych kultur
    • wybrane przykłady różnic kulturowych w życiu zawodowym

  • Cigars after… work, czyli o prawdziwych przyjemnościach stołu
    • kawa, herbata i porcelana

    • sery na deser
    • niecodzienne smaki (homary, ostrygi, ślimaki, kawior)
    • podstawowe informacje o alkoholach (wino, koniak, whisky, rum, bitter, dżin, szampan)
    • klasyczne drinki
    • cygara

Sprawdź dostępność i zarezerwuj

Kontakt

Opis mówcy w formacie PDF

Pobierz